본 내용은 Pink 강의를 듣고 정리한 내용입니다.

너 왜 그녀가 말을 듣는 건데? 미쳤니? I mean, 옳지 않아 그녀가 너에게 원하는 행동은 그녀는 완전 비합리적으로 행동하고 있어.

Why are you listening to her? Are you crazy?

I mean, it is not right what she wants you to do.

She is being totally unreasonable.

 

난 선택사항이 없어.

넌 선택사항이 있어. 그녀의 말을 들을 필요가 없어.

i don't have a choice.

You do have a choice

You don't have to listen to her.

 

넌 나를 부끄럽게 했어 모든 사람 앞에서

내가 미안하다고 했잖아 내가 어떡해 하길 원하는데?

Embarrass myself 할까? even 해 지기 위해?

You embarrassed me in front of everybody.

I said I was sorry. What do you want me to do?? Embarrass myself? so we are even?

 

내 생각에 넌 어떡해야 하는지 아니? 

난 니가 이것에 대해 전문가와 이야기 해야 한다고 생각해.

You know what i think you should do?

I think you should talk to an expert about this.

 

니가 그를 한의원에 데려가는 것을 나는 제안한다.

내가 그런 문제가 있을 때마다, 난 그냥 침을 맞아 그리고 효과가 기가 막히지.

I suggest you take him to an acupuncturist.

Every time i have a problem like that, 

I just get acupuncture and it works like magic.

 

난 제안해 니가 저런 남자랑 결혼하는 것을.

생각해봐 그가 널 위해 할 수 있는 모든 것들을.

I suggest you marry sby like him.

Think of all the things that he could do for you.

 

 

내가 이것에 대해 죄책감 들게 하지마.

내가 어떡하길 원하니?

Don't make me feel guilty about this.

What do you expect me to do?

 

난 그로 하여금 생각하게 할 거야 

내가 폰 번호를 바꿨다고

어떻게 그걸 할건데?

I am going to make him think that I have changed my phone number.

How are you going to do that?

 

나의 남친이 나에게 begging 하고 있어 자기랑 등산을 가자고 지난 2주 동안. 하지만 등산은 썩 내가 좋아하는 것이 아니거든 어떡해야 할지 모르겠어.

My boyfriend has been begging me to go hiking with him for the past couple of weeks.

But hiking is not really my thing. 

I don't know what i am gonna do.

'외국어공부 > ENGLISH-CONVERSATION' 카테고리의 다른 글

영어회화 18 :: 2018-12-24  (0) 2020.09.23
영어회화18 :: 기본표현  (0) 2020.08.04
영어회화16 :: Pink12-2 본강의B  (0) 2019.01.04
영어회화15 :: 문화  (0) 2019.01.01
영어회화14 :: Pink12-2 본강의A  (0) 2019.01.01